× CV biography_ie PDF Contact

2020-2022

cocotte@systema La réforme de Pooky Les Trois Mousketeers Career Girl Le Magasin Cancer de la gorge

2016-2019

Self-Realization Futur ancien fugitif After Beatrix Potter Retrospective 1:15 I Love My Taste Wedding Bouquets They Call Us The Screamers No to Crucifixions Le Bien Turing (...)& I

2011-2015

Perfumes For The Poor (2011-22) Mohamed je t'aime Praying Giraffes Not Quite Beyond Maman Leftist Jewelry Perrotin & co and more The Monstruosity of the Address Sales on Luxuary Shoes 2 Timothy 3 The Social Oysters & Goats Chez les filles

2006-2010

Some People Believe That... God Is A Virus Have Faith Abandon All Hope The Avant Garde is Dying Listening to Bobby Few Nobody Loves Me Extremely Happy Je t'admire mon chéri

2001-2005

Voicing the Vagina The Problem In Art A Hit As An Art Piece The Withdrawal From Conversation Abstract Painting John Russell Kills Fabienne Audeoud A Lecture on My Face You Cannot Upflit The Poor By Telling Them to be Rich (2000-22)

1997-2000

Practice (1998-2022) Music collaborations (1999-2022) delearning (1999-2022) Performance-ative Paintings (2000/2004) She Prepared the Staging of Her Death Je suis la plus belle des femmes Fanfare Ciocarla Diva Multimedia Recitals 1990-97) Sketch Royal Ballet King Comm

FABIENNE AUDEOUD

☰ menu



Fabienne Audéoud vit et travaille à Paris, après une douzaine d'années passées àà Londres et en résidence à la Jan van Eyck Academy à Maastricht.
C'est après un MA en art à Goldsmiths que sa pratique jusque-là essentiellement musicale se recentre sur les arts plastiques et se développe dans le contexte de la scène londonienne des années 90.
Son corpus d'oeuvres inclut des séries peintures, des vidéos, une collection de parfums et des performances de différents types, parfois en duo avec John Russell et plus souvent en solo, son corpus d'oeuvres s'est developé autour des notions de relations de pouvoir, en particulier à travers le langage, le genre et la signification politique de la représentation (dans la culture occidentale).
Son travail est régulièrement présenté dans des espaces indépendants mais aussi dans des institutions internationales.
Fabienne Audàoud parle de sa pratique comme d'une recherche " de ce qu'une pièce fait à ceux qui la regardent et au contexte plus large dans lequel elle agit, comment elle performe et ce qui est joué, autant en terme de ses spécificités formelles que de son impact culturel, sociologique ou politique.
Plutôt que l'illustration d'un positionnement critique ou de (dé)monstration d'un savoir, je cherche à crééer un espace dans lequel je peux intervenir, où une action est possible, avec comme principe ce que Robert Garnett dàcrit comme une " logique de l'humour, d'émotions pertubées et perturbantes, plutôt qu'un commentaire ironique.""


Fabienne Audéoud lives and works in Paris after a dozen years in London and a two-year residency at the Jan van Eyck Academy in Maastricht.
It's after a M.A. in fine art at Goldsmiths that her work, until then mostly musical, re-focused on visual art practices and developed in the 90's British art scene.
Her body of work incluses painting series, videos, a collection of perfumes and various performances, sometimes in collaboration with John Russell but most often solo. It is focused on power relations, mostly through language, gender and the politics of representation (in Western cultures).
It has been widely shown in independant spaces as well as in some major international institutions.
She is interested in "what a piece is "doing", what is being performed both in terms of formal specificities and cultural, sociological and political impacts.
Rather than the illustration of critical positions or the demontrastion of a position of knwoledge, I try and find and/or create a space for intervention(s), where an action is possible, with what Robert Garnett describes as "the logic of the joke, a disruptive affect rather than an ironic commentary.""

 

 

 

back to top

No To Crucifixions